Friday, June 19, 2009

Salam

Ya setelah hampir sebulan meninggal kan benda-benda nih.Periksa2,haha..

Ukhuwah selalu orang cakap-cakap an.ukhuwah penting-penting.Ya betul2 sokong.Tetapi mesti ada tetapi...
Macam mana kalau orang yang cakap uh pun ukhuwah kureng jugak.jarang-jarang berlaku kot sebab orang yang selalu tegur2 pasal ukhuwah ini selalu orang-orang baik(bukan ayat mengutuk,ayat betul.jgn slh phm,haha).
Kita pergi benda simple-simple jela yela bukan power pon an,PSI pon dpt tuuuuuuttt.
Kita pergi perkara bersalam bukan bagi salam,mungkin orang cakap tak penting an,ntah lar.
bagi ana penting kot,sebab memang xsuke betul orang yang salam tapi macam xnak salam jer.lain lah yang salam cium tangan uh nak tengok muke camne,haha.
Ni yang salam pastu muka entah pergi mana,dulu darjah6 ada orang uh ajar salam kalau boleh senyum ar,xnk senyum xyah la buat "tight face",haha.buat muka biasa cukop lah.

Kisah yang berlaku di Uia sewaktu pergi menyokong pendebat-pendebat hebat kita masuk pertandingan uh(bangga sokong pskn debat yang hebat,haha).Waktu 'asar pergi la solat,habis solat salam dengan foreigner an.Dia salam macam kita ni pernah kenal lak,dia tanpa segan silunya senyum lebar gila2,ana pun senyum ar.takdela cakap kita bersaudara xkan senyum dekat saudara pon susah.Cuba dekat saudara sedarah daging salam buat muka atau salam xpandang,kot2 kena penampar sebijik dari ayah sendiri,haha.Jadi macam mana nak rasa kesusahan saudara kita dekat palestin,iraq,thailand dan tempat lain2.kalau orang sebelah kita waktu solat pon kita xnak menghargai dia.Cara2 dapat kemanisan iman bersahabat kerana ALLAH,betul kan,takut salah lak.Kalau dengar lagu yang baru ana letak(promote,haha).lirik dia
Look into my eyes
Tell me what you see
You don't see a damn thing
'cause you can't relate to me
You're blinded by our differences
My life makes no sense to you
I'm the persecuted one

dekat bawah ada video lagu sama jugak(lagi sekali da,haha).peringatan untuk orang yang tulis dulu,kalau orang lain dapat ambik jugak bagus ar.

6 comments:

Izz-Al-Din said...

Alhamdulillah, entri baru!!! Agak gembira membacanya setelah sekian lama kamu menahan diri berkongsi cerita kamu. Seperti 'electrostatic force'yang kuat; daya tarikan yang kuat antara dua ion.
p/s:
"We're bonded by unbreakable ukhwah".

-Amin HAR- said...

senyum senyum senyum senyumlaaah~
kat sini x dpt tunjuk muke
sbb sbenarnye saya sedang senyum nih...

~al-Barq~ said...

tringat video hari guru muke hadi antara muke top 10 plg teruja hahahahaha

-.rashid.- said...

hmm entri baru, betul gak, snyum itu sedekah, membuatkan hati orang gembira, tp senyum bia bertempat sudah...

azizi, teruja nya kamu

hadi said...

ijal-ha yelar.ape fizik2 ni xphm ar.haha.

amin-ha bgs2 snyum2,haha.:)

kilat-eh biar ar nak snyum utk guru2 tsyg kita,haha.

acid-yelar snyum bertempat,muke ketat patut xyah buat lgsg,an an an,haha.

Izz-Al-Din said...

Tahulah fizik kamu lebih hebat, abhaha.... =) Tinggal tiga subjek lagi. Tunggulah hari itu , burung akan berkicauan riang disertai laungan takbir yang bergema dari segenap penjuru. kaum kerabat dan rakan-rakan di sisiku pula akan menangis teresak-esak melihatkan keajaiban yang berlaku di hadapan mereka. Nantikanlah hari itu... Haha.