Ya setelah hampir sebulan meninggal kan benda-benda nih.Periksa2,haha..
Ukhuwah selalu orang cakap-cakap an.ukhuwah penting-penting.Ya betul2 sokong.Tetapi mesti ada tetapi...
Macam mana kalau orang yang cakap uh pun ukhuwah kureng jugak.jarang-jarang berlaku kot sebab orang yang selalu tegur2 pasal ukhuwah ini selalu orang-orang baik(bukan ayat mengutuk,ayat betul.jgn slh phm,haha).
Kita pergi benda simple-simple jela yela bukan power pon an,PSI pon dpt tuuuuuuttt.
Kita pergi perkara bersalam bukan bagi salam,mungkin orang cakap tak penting an,ntah lar.
bagi ana penting kot,sebab memang xsuke betul orang yang salam tapi macam xnak salam jer.lain lah yang salam cium tangan uh nak tengok muke camne,haha.
Ni yang salam pastu muka entah pergi mana,dulu darjah6 ada orang uh ajar salam kalau boleh senyum ar,xnk senyum xyah la buat "tight face",haha.buat muka biasa cukop lah.
Kisah yang berlaku di Uia sewaktu pergi menyokong pendebat-pendebat hebat kita masuk pertandingan uh(bangga sokong pskn debat yang hebat,haha).Waktu 'asar pergi la solat,habis solat salam dengan foreigner an.Dia salam macam kita ni pernah kenal lak,dia tanpa segan silunya senyum lebar gila2,ana pun senyum ar.takdela cakap kita bersaudara xkan senyum dekat saudara pon susah.Cuba dekat saudara sedarah daging salam buat muka atau salam xpandang,kot2 kena penampar sebijik dari ayah sendiri,haha.Jadi macam mana nak rasa kesusahan saudara kita dekat palestin,iraq,thailand dan tempat lain2.kalau orang sebelah kita waktu solat pon kita xnak menghargai dia.Cara2 dapat kemanisan iman bersahabat kerana ALLAH,betul kan,takut salah lak.Kalau dengar lagu yang baru ana letak(promote,haha).lirik dia
Look into my eyes
Tell me what you see
You don't see a damn thing
'cause you can't relate to me
You're blinded by our differences
My life makes no sense to you
I'm the persecuted one
dekat bawah ada video lagu sama jugak(lagi sekali da,haha).peringatan untuk orang yang tulis dulu,kalau orang lain dapat ambik jugak bagus ar.
Showing posts with label Diriku. Show all posts
Showing posts with label Diriku. Show all posts
Friday, June 19, 2009
Wednesday, April 1, 2009
Mungkin Fitrah
Sesuatu kejadian telah berlaku.setelah pulang dari sekolah terus pergi ke dapur,terlihat mak membuat agar2.maka ambiklah satu,tengah2 makan terpikirlah."asal mak buat agar2 ni,slalu special ocassion je mak buat agar2,pikir.eh hari ini 1 april an,haha.harijadi adik second last,mojako(nama yg dberi oleh acid),haha.dah 9 tahun dh bdak drjh4 uh.asal lar boleh lupa,mungkin fitrah lelaki,haha.ada tengok cite an laki ni bnde2 cmnih mmg lmah tp klau tarikh ada plawanan bola blh lak igt,haha.sapa yg rse slh,ckp jelar,hahaha.
Friday, March 27, 2009
aib
post sblm ni & juga gmbr profile tlah dibuang atas ugutan seseorang.haha.sesiapa yg mnutup aib org,kt akhirat Allah tutup aib die.walaupon bnde uh bkn aib pon.hidup ni jgnlah sbb perkara yang kecil2 pon kite dh malu kt org len.biarlah ape org lain pikir asal xlanggar syarak dgn peraturan mne2.(tiada kaitan antara yg hidup atau yg tlah mati).apa yg manusia suke,xsmstinya Allah suke.dan ape yang Allah suke xsmstinya manusia suke.peringatan ni trutamanya utk diri sndiri dulu dan juga org len.maaf ke atas org yg mnyedekahkan gmbr profile uh sblm nih..
Monday, March 16, 2009
Uji Cekap '09







K.U kepenatan,Bdur senyum busukgambar-gambar uji cekap '09.akhirnya ada juga perkara yang mahu dipostkan.setelah 3hari duduk di ulu yam bharu terdapat banyak perkara yang berlaku.ana sebagai orang yang sepatutnya menjaga keselamatan mungkin tidak dapat menjaga keselamatan dengan berapa baik,minta maap kepda tuan pengarah.sebelum pergi sudah terdapat pelajar yang mengadu sakit.
hari pertama ana sudah membuat kesilapan dalam membuat pagar rohani dan juga fizikal.aduh2 masalah2 tetapi setelah dibuat semula pagar dapat diperbaiki.
hari kedua sewaktu menjaga checkpoint ke4 bersama nik iaitu "resepi kehidupan",haha.sunggu menyeronokkan. selepas pulang jungle trekking ada pelajar yang mengadu kesakitan.terpaksa membawa mereka ke "wad sakit".pada malam itu terdapat pelajar yang sejuk perlu dicairkan mereka semula.
pagi hari ketiga lagi ramai yang sakit.disebabkan mungkin tidak mahu senaman lasak ada yang mengadu sakit kepala,sejuk dan juga cramp tetapi ust shahrul mengatakan kita perlu bersedia untuk apa sahaja,maka terpaksa merawat mereka juga.
cerita tidakla banyak hanya hendak tulis sahaja.antara cerita yang agak kelakar ialah apabila terasa hendak buang air kecil di pagi hari kedua terdengar peserta banat yang patuh,haha.sbb ade ajk bnt tnye "SEMANGAT KE TIDAK .peserta bnt dgn smgtnyer mjwb "SEMANGAT".hahaha.perkhemahan kali ni xde la trse nk dnda2 bdak walau dorg slh xmcm kem asas 08.haha.mungkin sbb bukan ajk displin gn org ckp kslmtn kne baek2 nnt bdak tkt.hahaha.tp ttap ade cerita lwk an bese ar.nik tarek bdak,haha.lek2 nik."mne ade ana xtdor luar la,mne ade."tmpr gak kang.haha..
Wednesday, December 24, 2008
Blog
hari tu ade org uh tnyer buat aper buat blog klau xkcoh2.haha mungkin btol ape yg dckpkn tp ana rse blog ana ni klau dbndgkn dgn bdak2 len mmg mcm taek lalat gn taek gajah,haha.ana puyer kecik je kdg2 xdperasan pon kte ade.tp klau yg len2 uh mmg buta ar klau xnmpk.so sdg msh memikirkn lg nk bgtau org len ke x.stkt ni ade sorg je tau.tu pon sbb die pkse2.haha.kn klau nk buat baek,klau ade niat insyaalah pahale.tp ana ni puyer xtau ar.haha.hrp dredhai.salam.
Wednesday, December 17, 2008
WA
selepas 10 bulan buat benda2,akhirnye wa.ana tahu dah lama wa,org lain semue dah cita.
tak per .memang sebernanya tak tau nak tulis aper.banyak dapat dari wa.pengalaman yg baik gn buruk ada juga,tapi biasa la pengalaman yang buruk la yg membuatkan kita gelak2 bile pikir balik.tp bagusnye yg blog ana ni bukan ada orang bce pon,haha.ajk bnn plg pmls pegi gak wa,haha.ade sbb2 yg mbuatkn xnk pegi tp bler pikir2 blk,pegi la,bler pikir2 blk btol ar kputusan uh.xnk cter ar wa.org len dh cter.
hrp2 batch kter smue xkan lupe yg kter sme2 dh lalui wa.walaupon ade yg xelok tp mcm ade alumni ammar ckp mlm uh jgn slhkn org len,klau kter rse wa trok pon jgn slhkn org len ar.ana nk terima ksh kt smue bdak2 batch ikhwanul15 yg tlg wa tmasok ptolongan yg xdnmpk,haha.dgn jutaan2 terima kasih kpd ajk dana bnt yg lg byk mwakili ajk dana sbb pgarah pon ckp yg dana bnt nmpk lg power so btol ar kot,haha .terima kasih di atas pengalaman yang xdpt dlupekn.nnt dh besar2,hrp2 igt lg lar.haha.THANK YOU.
tak per .memang sebernanya tak tau nak tulis aper.banyak dapat dari wa.pengalaman yg baik gn buruk ada juga,tapi biasa la pengalaman yang buruk la yg membuatkan kita gelak2 bile pikir balik.tp bagusnye yg blog ana ni bukan ada orang bce pon,haha.ajk bnn plg pmls pegi gak wa,haha.ade sbb2 yg mbuatkn xnk pegi tp bler pikir2 blk,pegi la,bler pikir2 blk btol ar kputusan uh.xnk cter ar wa.org len dh cter.
hrp2 batch kter smue xkan lupe yg kter sme2 dh lalui wa.walaupon ade yg xelok tp mcm ade alumni ammar ckp mlm uh jgn slhkn org len,klau kter rse wa trok pon jgn slhkn org len ar.ana nk terima ksh kt smue bdak2 batch ikhwanul15 yg tlg wa tmasok ptolongan yg xdnmpk,haha.dgn jutaan2 terima kasih kpd ajk dana bnt yg lg byk mwakili ajk dana sbb pgarah pon ckp yg dana bnt nmpk lg power so btol ar kot,haha .terima kasih di atas pengalaman yang xdpt dlupekn.nnt dh besar2,hrp2 igt lg lar.haha.THANK YOU.
Subscribe to:
Posts (Atom)

